Jak szukać źródeł linków na podstawie analizy konkurencji?

fot. mohamed_hassan / 5778 images z Pixabay.com
Ciekawym źródłem pomysłów na linki jest analiza profilu linków konkurencji wykonana przy wykorzystaniu następujących narzędzi:
a także narzędzi do monitorowania wzmianek, np. Brand24.pl.
Zwróć uwagę zwłaszcza na ciekawe, inspirujące źródła linków, z których Ty również mógłbyś skorzystać. Nie staraj się kopiować cudzej strategii linkowania w 100%. Skup się na znalezieniu najciekawszych źródeł linków, które również mógłbyś wykorzystać. Możesz w ten sposób znaleźć:
- konkursy sponsorowane przez Twoich konkurentów;
- wydarzenia sponsorowane przez nich;
- listę blogów tematycznych, na których możliwe jest zamówienie artykułów sponsorowanych, a których nie znalazłbyś w ogólnodostępnych bazach;
- listę stron publikujących informacje prasowe;
- pomysły na konkursy, np. na stworzenie stylizacji spośród produktów dostępnych w Twoim sklepie, oczywiście z podlinkowaniem podstron wybranych produktów.
Jak linkować?
Ciężko wskazać tu konkretne sposoby linkowania, ponieważ zależą one od źródeł linków, jakie wybierzesz. Staraj się stosować do wskazówek, które podałam Ci przy okazji omawiania innych źródeł i nie stosuj linków z anchorami EMA tam, gdzie będą one wyglądały sztucznie.