Zakup linków pozycjonujących

22. Zakup linków

Zakup linków to prosty sposób na to, aby pozyskać dokładnie takie odnośniki, na jakich Ci zależy. W zależności od tego, jakie źródło płatnych linków wybierzesz, ustalisz, jak mają one wyglądać – czy to link w artykule (treści lub podpisie), na forum (treść posta, sygnaturka, link tekstowy lub graficzny wyświetlany site-wide), w sekcji „partnerzy”. Jak szukać […]

Linki z serwisów dziennikarstwa obywatelskiego

23. Zaplecze SEO

Zaplecze to podstawa każdego pozycjonera i ten temat będzie stanowił podsumowanie zawartych tu informacji. Pamiętaj, że to właśnie nad stronami zapleczowymi masz pełną kontrolę. Sam decydujesz, jaki mają miały charakter, ile w nie zainwestujesz, czy zezwolisz na linki do zewnętrznych serwisów oraz w jaki sposób będziesz z nich linkował do pozycjonowanych przez siebie stron. Pamiętaj również o […]

Linki z artykułów gościnnych

21. Wpisy gościnne/eksperckie

Wpisy gościnne to publikacje zbliżone do artykułów sponsorowanych, aczkolwiek w tych drugich możesz wymagać nieco więcej (m.in. linków z ustalonym przez Ciebie anchorem) ze względu na uzyskanie wynagrodzenia przez wydawcę. Z kolei w przypadku wpisów gościnnych to wydawca dyktuje warunki i musisz dostarczyć mu na tyle wartościowy materiał, że uzna go za wartość dodaną do jego […]

Linki z widgetów na stronę

20. Linki z widgetów

W przypadku udostępniania dodatków na stronę działa zasada „coś za coś” – umożliwiasz ich odpłatnie pobranie, albo w zamian za reklamę. W przypadku działań wykonywanych w celach SEO taką reklamą będzie link. Jakie dodatki udostępniać? Większość zależy od Twojej branży, ponieważ inne dodatki udostępnisz, działając w finansach (różnego rodzaju kalkulatory i przeliczniki), inne w edukacji […]

Linki z serwisów dziennikarstwa obywatelskiego

19. Serwisy dziennikarstwa obywatelskiego

Wydzieliłam to jako osobny rodzaj głównie ze względu na łatwość zdobycia takiego linka, ale także mniejsze powiązanie tematyczne między pozycjonowanym serwisem a stroną, na której tekst jest publikowany. Jak szukać serwisów dziennikarstwa obywatelskiego? Podobnie jak w przypadku serwisów publikujących informacje prasowe, tak i tutaj łatwo jest znaleźć takie strony w Google. Przykładowe frazy: dziennikarstwo obywatelskie, […]

Linki z komentarzy

18. Linki z komentarzy na blogach

Z blogów najlepiej zdobywać dwa rodzaje linków: linki do strony głównej – będą pochodziły głównie z podpisów; linki do wpisów – głównie w przypadku wypowiadania się na blogach z wtyczką CommentLuv, aczkolwiek sama wyjątkowo rzadko z nich korzystałam nawet w czasach, kiedy linkowanie z CommentLuv było modne. Jak szukać blogów? Aby przygotować listę blogów, możesz […]

Egobaiting jako odmiana linkbaitingu

17. Egobaiting

To pewna odmiana standardowego linkbaitingu, tyle że tym razem będziesz się starał wykorzystać chęć innych osób do… chwalenia się. Jak szukać pomysłów na egobaiting? wzmianka o narzędziu branżowym – na stronach niektórych narzędzi można się spotkać z ostatnimi opiniami, a nawet osobną podstroną z pełną listą recenzji bądź wzmianek i w wielu przypadkach znajdują się tam odnośniki do […]

Linki z katalogów firm

16. Katalogi firm

Była już mowa o standardowych katalogach stron, a teraz czas na katalogi firm. Zazwyczaj prezentują one nieco lepszą jakość od standardowych katalogów stron, ponieważ często są częścią tematycznych serwisów. Jak szukać katalogów firm? Dobrze jest zacząć od wyszukania branżowych lub/i lokalnych katalogów firm. Dla firmy z branży motoryzacyjnej z Łodzi będą to katalogi o tematyce […]

Wymiana linkami

15. Wymiana linkami i artykułami

Jak szukać stron do wymiany? Jeśli specjalizujesz się w tematyce strony, którą się zajmujesz, z pewnością bez problemów przygotujesz listę potencjalnych partnerów. Na przykładzie SEO blogów, wystarczy przejrzeć te dodane do http://www.planeta-seo.pl/ i zastanowić się, kto mógłby być zainteresowany tego typu współpracą. Możesz też przejrzeć zbiorcze wywiady, tak modne w naszej branży, a także rankingi specjalistów, […]

14. Sponsorowanie konkursów i wydarzeń

Warto sponsorować nagrody w konkursach lub wspierać lokalne i branżowe wydarzenia. Pozwala to zrealizować kilka celów jednocześnie, od czysto wizerunkowego do uzyskania korzyści z zamieszczenia linka (zazwyczaj w postaci logo) do Twojej strony. Jak szukać partnerów? Jeśli dobrze znasz swoją branżę, to będziesz wiedzieć, kto organizuje konkursy bądź wydarzenia. We wstępie wspomniałam o konkursach i dawniej […]