13. Linkbaiting

Linkbaiting polega na opracowywaniu na tyle ciekawych treści, aby użytkownicy sami chcieli do nich odsyłać. Niestety w obecnych czasach i w polskich realiach internauci zazwyczaj chętnie dzielą się treściami w serwisach społecznościowych, jednak na swoich stronach już niekoniecznie. Zazwyczaj jeśli w artykule pojawi się link, jest on opatrzony atrybutem nofollow, nawet jeśli kieruje do źródła informacji. […]

12. Linki z postów na forach

Najważniejsza zasada jest tu taka sama, jak przy komentowaniu wpisów na blogach – nie spamować, tylko wypowiadać się wtedy, kiedy ma się szansę wnieść coś wartościowego do tematu. Jak szukać forów? Kampanię na forach (blogach również) możesz przeprowadzić samodzielnie albo zlecić jej realizację. Zlecenie jej na zewnątrz będzie szybsze i łatwiejsze, zwłaszcza że wykonawcy często […]

11. Analiza linków do konkurencji

Jak szukać źródeł linków na podstawie analizy konkurencji? Ciekawym źródłem pomysłów na linki jest analiza profilu linków konkurencji wykonana przy wykorzystaniu następujących narzędzi: https://pl.majestic.com/ https://ahrefs.com/ https://moz.com/link-explorer a także narzędzi do monitorowania wzmianek, np. Brand24.pl. Zwróć uwagę zwłaszcza na ciekawe, inspirujące źródła linków, z których Ty również mógłbyś skorzystać. Nie staraj się kopiować cudzej strategii linkowania […]

10. Linki z profilów

Niezależnie od wybranych technik linkowania, zachowaj umiar w działaniach. Jeśli decydujesz się na linkowanie z profilów, rób to z głową. Nie chodzi o masowe zakładanie kont na blogach tylko po to, aby wstawić link w profilu i w stopce. Jeśli już zakładać konto, to z nastawieniem na przynajmniej minimalną aktywność, co często pozwoli nie tylko wzmocnić profil […]

Zakup linków pozycjonujących

9. Oferty pracy

Wspominałam już o serwisach ze zleceniami, a do dyspozycji są też te publikujące oferty pracy. Jak szukać serwisów z ofertami pracy? Zacznij od wygooglowania najbardziej ogólnych fraz typu praca lub oferty pracy. Ze względu na wyjątkowo konkurencyjny charakter serwisów, warto także szukać tych lokalnych, np. praca Łódź czy oferty pracy w Toruniu. Mogą to być także […]

Linki z artykułów gościnnych

7. Artykuły sponsorowane

Jeśli jesteś w stanie dostarczyć innym ciekawe treści, możesz zapłacić za ich publikację w serwisach tematycznie powiązanych z Twoim. W opłaconych artykułach nie zawsze będzie możliwość zamieszczenia linków dofollow, dlatego trzeba doczytać informację na ten temat w ofercie. Jak szukać serwisów publikujących artykuły sponsorowane? Artykuły sponsorowane możesz zamówić na platformach takich jak: WhitePress LinkHouse Reach a Blogger […]

6. Linki wymagane ze względu na prawa autorskie

Niektórzy właściciele stron nie szanują praw autorskich innych osób albo nie mają świadomości ich naruszenia, w związku z czym korzystają z cudzych grafik bądź tekstów. W takim przypadku możesz albo żądać usunięcia takich materiałów, albo… wykorzystać je do pozyskania linków. Jak szukać skopiowanych materiałów? Znalezienie skopiowanych materiałów jest możliwe na kilka sposobów, w tym: https://www.copyscape.com/ […]

Linki z katalogów firm

5. Katalogi stron

Katalogi stron to jedno z najstarszych, ale zarazem najsłabszych źródeł linków. Mimo wszystko warto wykorzystać te najciekawsze do zdobycia pierwszych łatwych odnośników. Jak szukać katalogów stron? Wejdź na https://www.katalogiseo.info/ i przygotuj wyjściową bazę stron. Wybierz w pierwszej kolejności te dodane wiele lat temu i nadal aktualizowane. Unikaj katalogów tworzonych masowo, zwłaszcza jeśli znajdziesz na nich […]

4. Informacje prasowe

Głównym celem publikacji informacji prasowych nie jest co prawda link building, jednak „efektem ubocznym” jest zazwyczaj przynajmniej kilka linków pozycjonujących. Notkę prasową możesz przygotować i opublikować samodzielnie lub zlecić usługę agencji PR. Przykładowe tematy informacji prasowych: Raport o zarobkach – przeprowadź ankietę i przygotuj materiał na ten temat; Wyniki badań – np. o tym, co […]