Najważniejsza zasada jest tu taka sama, jak przy komentowaniu wpisów na blogach – nie spamować, tylko wypowiadać się wtedy, kiedy ma się szansę wnieść coś wartościowego do tematu.
Jak szukać forów?

fot. Peggy_Marco / 9357 images z Pixabay.com
Kampanię na forach (blogach również) możesz przeprowadzić samodzielnie albo zlecić jej realizację. Zlecenie jej na zewnątrz będzie szybsze i łatwiejsze, zwłaszcza że wykonawcy często dysponują własną bazą forów. Z drugiej strony właśnie z tego względu posty mogą się pojawić na forach wykorzystywanych do prowadzenia kampanii na rzecz innych klientów. Możesz wspomóc się takimi zleceniami, ale zlecić wybranemu pracownikowi swojej firmy, aby regularnie udzielał się na największych branżowych forach korzystając z obrandowanego konta.
Jak linkować z forów?
Wyjątkowo ostrożnie podchodź do wstawiania w treści postów linków z SEO anchorem, tzn. ze słowami kluczowymi. Praktycznie zawsze wygląda to jak spam, chyba że zrobisz to umiejętnie i np. podlinkujesz kilka artykułów ich tytułami. Łatwiej jest wykorzystać podpis do wstawienia linka z pożądanym przez Ciebie słowem kluczowym, ale takie działania powinieneś ograniczyć. Najbardziej naturalnie będą wyglądać linki w postaci czystego URL-a. Wyjątkiem są stopki, w których możesz stosować na zmianę anchory EMA z anchorami CTA.