SEO linki profilowe

fot. parveender / 53 images z Pixabay.com

Niezależnie od wybranych technik linkowania, zachowaj umiar w działaniach. Jeśli decydujesz się na linkowanie z profilów, rób to z głową. Nie chodzi o masowe zakładanie kont na blogach tylko po to, aby wstawić link w profilu i w stopce. Jeśli już zakładać konto, to z nastawieniem na przynajmniej minimalną aktywność, co często pozwoli nie tylko wzmocnić profil (linkowanie do profilu ze wszystkich postów), ale także pozyskać kolejne linki ze stopki.

Jak szukać stron z profilami?

W pierwszej kolejności zastanów się, na jaki rodzaj aktywności możesz sobie pozwolić. Jeśli będą to fora dyskusyjne, wybierz te najbardziej zbliżone tematycznie do serwisu, którym się zajmujesz.

Druga sprawa to zwrócenie uwagi na profile, które masz już założone, np. na gravatar.com czy slideshare.net. Tam, gdzie się udzielasz, sprawdź możliwość wstawienia linka do strony i innych profilów społecznościowych niezależnie od tego, czy pozwalają na linki dofollow czy tylko nofollow. Wykorzystaj również możliwość podlinkowania między sobą różnych profilów w serwisach social media.

Przykładem są profile na stronach takich jak:

Jak linkować z profilów?

Najlepiej zdecydować się na obrandowane profile założone stricte pod kątem promowania tylko jednego serwisu. Jeśli jest to sklep ze sprzętem komputerowym, wybierz osobę dobrze zorientowaną w temacie, która może wypowiadać się jako osoba oficjalnie go reprezentująca, czyli podpisująca się na różnych forach w ten sam sposób. Osoba taka ma za zadanie prezentować się w roli eksperta i służyć pomocą innym użytkownikom.

Powiązanie ze sklepem będzie widoczne m.in. przez wybór loginu o zbliżonej do niego nazwie, używanie logo sklepu w awatarze, a także link do niego zamieszczony zarówno w profilu, jak i w stopce (np. w postaci graficznej). W przypadku linka tekstowego nie przesadzaj z anchorami, tylko wybierz tzw. CTA anchor text (z ang. Call to Action) zachęcający do przejścia na stronę.

W przypadku linkowania z treści wpisów zalecane będą linki w postaci czystego URL-a (kierujące do dowolnej podstrony zależnie od kontekstu wypowiedzi), albo ewentualnie w postaci tytułu wpisu, jeśli link będzie kierował do artykułu na blogu.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *